انواع ماسک برای شادابی و طراوت پوست (5)






ماسک کاسنی یا برگ سبز کاهو : ضد التهاب و اگزما

مقداری برگ تازه کاسنی یا برگ سبز کاهو را بکوبید و یک سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید و روی پوست صورت و بقیه قسمت هایی که التهابات جلدی یا اگزما دارند بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب ملایم بشوئید.

ماسک نعناع : رفع خارش و سرخی پوست در اثر حساسیت

برای رفع این مشکل کافی است یک دسته کوچک برگ نعناع تازه را بکوبید و روی قسمت های ملتهب و سرخ پوست قرار دهید تا خارش و التهاب آن رفع شود.

ماسک گوشت خام : برای از بین بردن خشکی پوست صورت و طراوت بخشیدن به پوست

یک قاشق غذاخوری گوشت چرخ کرده بدون چربی و خام را با یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و چند قطره آبلیمو ترش مخلوط کنید و 20 دقیقه بر پوست صورتتان بگذارید سپس با آب نیم گرم بشوئید.

ماسک سفیده تخم مرغ : برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست

یک عدد سفیده تخم مرغ را آن قدر هم بزنید تا سفید و برفی شود و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه این محلول را روی پوست صورتتان بگذارید و سپس با آب نیم گرم بشوئید.

ماسک پیاز : برای از بین بردن قرمزی روی صورت و بدن

یک پیاز را در سرکه خرد کرده و روی جوش های خود بمالید یا این که پیازی را در بخار آب بپزید و آن را درون پارچه توری ریز بپیچید و روی جوش ها قرار دهید.

ماسک کاهو : برای رفع انواع دمل و کورک و آبسته و سوختگی

کاهو را بپزید و له کنید و با کمی روغن زیتون مخلوط کرده و روی قسمت هایی که دمل و کورک دارند یا بر جای سوختگی که هنوز رنگش تیره است بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را بشوئید.

ماسک گلبرگ شقایق : برای رفع جوش های کوچک زیر پوست

یک مشت گلبرگ شقایق را در یک لیتر آب جوش به مدت 5 دقیقه بگذارید سپس این گلبرگ ها را کمپرس روی پوست صورت بگذارید و پس از 15 دقیقه آن ها را بر داشته و پوستتان را بشویید.

ماسک پوست خیار : طراوت و تازگی و بستن منافذ پوست

پوست خیار را یک ربع روی صورتتان بگذارید و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک کدو حلوایی : طراوت و شادابی پوست

کدو حلوایی پخته و له شده را به صورت ماسک روی صورتتان قرار دهید و پس از نیم ساعت صورتتان را با آب خنک بشویید.

ماسک پوست هندوانه و پوست خیار : برای رفع کک و مک

پوست سفید هندوانه را (قسمت داخلی پوست هندوانه) از آن جدا کنید و آن را ریز ریز کرده و بر محل کک و مک قرار دهید (روزی 2 بار) و یا قسمتی از پوست هندوانه را برداشته و به محل کک و مک خود بمالید و ماساژ دهید. پوست خیار نیز به همین صورت مصرف می شود.
منبع:www.khanevadeyema.com